Fogyás céljainak okos kitűzése. Így hozd ki a legtöbbet az aktivitásmérő fitneszkütyüdből :: Fitness Akadémia

Jó tanácsok a diétád sikerességéhez

fogyás céljainak okos kitűzése

Ha jelentősebb súlyfeleslegtől akarsz megszabadulni, fontos a céltudatosság, a tervezés és az alapos tájékozottság. A következő három alapszabály betartása nélkül bele sem érdemes kezdened a diétába.

fogyás céljainak okos kitűzése

Reális célok kitűzése Ahhoz, hogy az elvárásaid teljesüljenek, első lépésként arról kell meggyőződnöd, hogy céljaid reálisak-e, illetve megfelelnek-e fizikai és mentális állapotodnak. Természetes, hogy egy hét alatt szeretnéd leadni a felesleges kilókat, de ne feledkezz meg arról, hogy a súlytöbbletet sem egy éjszaka alatt szedted fel.

A rövid idő alatt történő jelentős mértékű fogyás általában rosszat jelent: zsírvesztés maximális aránya hiba van a diétaprogramodban, illetve probléma lehet egészségeddel.

Heti fél-egy kiló Körülbelül heti fél és egy kiló közötti súlycsökkenés felel meg a reális céloknak.

fogyás céljainak okos kitűzése

Ezt a mértéket túllépve, egy villámdiétát hosszú távon követve nemcsak az egészségedet veszélyezteted, de kisebb lesz az esélye annak is, hogy súlyveszteségedet hosszabb ideig fenn tudod tartani. Amikor kitűzöd fogyókúrád céljait, tudnod kell, hogy mi jelenti számodra az egészséges testsúlyt, és milyen mértékben térsz el tőle. Az emberek többsége biológiai alkatánál fogva nem érheti el a topmodellkülsőt - ennek ellenére lehet sugárzó és fitt jelenség - emellett pedig a vitaminhiányt, a csontritkulást, a kiszáradást, az étkezési rendellenességeket és más egészséggel kapcsolatos problémákat sem érdemes megkockáztatni egy hozzád nem illő testsúly elérése miatt.

fogyás céljainak okos kitűzése

Mennyi a testtömegindexed? Ahhoz, hogy meg tudd határozni, mi az a reális cél, amit kitűzhetsz magad elé, ismerned kell az ideális testsúly meghatározásának módszerét.

De ugyanezt megtesszük-e, amikor a sportról van szó? A célok kitűzése a világ legkönnyebb dolga, elérésük viszont a legnehezebb. Az elhatározás és a megvalósítás között sok esetben nagyon hosszú, küzdelmes út áll, rengeteg befolyásoló tényezővel, amivel sokszor nem számolunk előre. Sajnos nagyon sok esetben hét után a motiváció alábbhagy és elhagyjuk az otthoni edzéseket, a futást, nem lesz épp időnk lemenni a terembe edzeni, stb. Ez mind-mind rohanó életformánk rendszertelenségéből fakad, annyira sok dologgal, történéssel kell szembenéznünk mindennapjaink során, hogy sokszor képtelenek vagyunk priorizálni mindennapi tevékenységeinket és ennek a legtöbb esetben az egészségünk látja kárát.

Tudod, mennyi a BMI-indexed? A sikeres fogyókúra 8 kihagyhatatlan lépése A BMI jobban tükrözi a testzsírmennyiséget, mint maga a testsúly, így pontosan felmérhető vele súlyod egészségedre gyakorolt hatása.

A BMI-t kiszámolhatod, ha először megméred magad reggel, ruha nélkül, majd meghatározod a fogyás céljainak okos kitűzése is centiméterben.

Sajnos azonban nem lesz elég a nyaralás előtt egy hónappal észbe kapnunk, ennyi idő alatt a legtöbb esetben ugyanis lehetetlen lefogyni. Elmagyarázzuk, hogy miért! A fogyás sosem egyszerű. Nemcsak a folyamat igényel rengeteg odafigyelést és kitartást, de már az elhatározáshoz is nagy eltökéltségre van szükség. Nem könnyű feladat kilépni a komfortzónánkból, eldobni a káros és rossz szokásokat, és lecserélni őket valami jóra.

A kilogrammban mért testsúlyt el kell osztanod a méterben mért testmagasságod négyzetével, és máris megkaptad saját BMI-értékedet.

Olvassa el is